Az énmárkaépítés első lépése: nem kitalálunk, hanem megtalálunk téged

Olvasási idő: 5-6 perc

Ha vállalkozó, felső vezető, szabadúszó, network marketinges, értékesítő vagy, illetve munkavállalóként a karrieredet szeretnéd építeni, akkor a személyes márkaépítés elengedhetetlen a számodra.

Az énmárkád az, ami meg fog különböztetni a versenytársaktól ebben a hatalmas kommunikációs zajban, és segít abban, hogy igazán mély benyomást tegyél a célközönségedre.

Mit ad neked egy erős személyes márka?

Segít, hogy felépítsd a bizalmat;

hogy autoritást szerezz;

szakértői státuszt építs;

kapcsolatokat építs;

megjelenj a médiában;

befektetőket szerezz;

ügyfeleket szerezz;

hűségesebbek legyenek a meglévő ügyfeleid;

könnyebben toborozz munkatársakat;

megemelhesd az áraidat.

Beszéljünk picit bővebben az énmárkaépítés első lépéséről, azaz egy tudatos stratégia felállításáról!

Ha van egy tudatos stratégiád, akkor sosem fogsz kifogyni az ötletekből, és az egész énmárkádat egy olyan küldetéstudat fogja fűteni, amely mindig el fog látni motivációval.

Kezdjük veled!

Először is meg kell találnunk azt a szellemi tőkét, azokat a belső erőforrásokat, amelyekre építhetjük a márkánkat.

Képességeink

Erősségeink

Karakterünk

Képesítéseink, tudásunk

Tapasztalatunk és eredményeink

Szenvedélyünk, érdeklődésünk

Értékeink, hitvallásunk

Tetszik? Akkor legyél rendszeres olvasónk. Iratkozz fel a hírlevelünkre.

Mit képviselsz, mik a céljaid?

Ha feltérképeztük azt a szellemi tőkét, amelyből kiindulunk, megfogalmazhatóvá válik, hogy mit szeretnénk képviselni, mik a céljaid.

Mi a víziónk?

Mi a missziónk?

Mi a szakmai üzenetünk?

Célözönséged

Ebből ezután levezethető már a célközönség is. Próbáljuk meg őket minél mélyrehatóbban profilozni.

Kik tartoznak a célközönségünkbe, célközönségeinkbe?

Demográfiájuk?

Anyagi szintjük?

Problémáik?

Vágyaik?

Félelmeik?

Beállítottságuk?

Életstílusuk?

Hozzáállásuk?

Tudatossági szintjük?

Hol és hogyan tájékozódnak?

És így tovább.

Így pedig megfogalmazhatjuk, hogy hogyan tudnánk értéket teremteni számukra. Nagyon fontos lépés.

Ezután fel kell térképeznünk a piacot a kínálati oldalon is.

Hogyan szolgálja ki a piac jelenleg a célközönségünket?

Hogyan áraznak?

Milyen üzleti modellben dolgoznak?

Mik a piaci trendek?

Hogyan tudnám megkülönböztetni magam?

Mi lenne számomra a legátütőbb piaci pozíció?

Hogyan lehetne innoválni a piacot?

És így tovább. 

Ezután pedig belépünk az énmárkaépítés következő szakaszába, amikor is kialakítjuk és felépítjük a kommunikációt. De erről majd egy másik cikkben.

Ha Te is a tudatos énmárkaépítés útjára szeretnél lépni, első lepésként várlak TUDATOS ÉNMÁRKAÉPÍTÉS AZ ALAPOKTÓL tanfolyamon, és innen építkezünk szépen tovább.

A szerző

Csábi Boróka

Te vagy a brand alapítója

Az elmúlt években szinte minden iparágba beleláttam: építettem személyes márkát állami cégek vagy óriásvállalatok vezetőinek és értékesítőinek, egészen az egyéni vállalkozó sminkesig vagy kozmetikusig.

Jómagam is gyorsan felépítettem egy átütő személyes márkát, 2 év alatt elértem, hogy a magyar marketingszakma egyik jelentős befolyásaként tartsanak számon. Több száz embert mentoráltam és több ezer embert képeztem a személyes márkaépítés különböző folyamatain, több tízezer ember követ a különböző közösségimédia-platformokon és olvassa a cikkeimet, posztjaimat napi szinten. 17 éve foglalkozom önfejlesztéssel és 11 éve online marketinggel. Egész karrieremet a kommunikáció különböző területein töltöttem, a PR-tól kezdve a marketingen keresztül az értékesítésig.