Kosár

Ez most az irány a közösségimédia-marketingben

social
Olvasási idő: 4-5 perc

A négy legfontosabb irány a közösségimédia-marketing tekintetében a következő:

  • Rövid videók mindenekfelett.
  • Emailmarketing, örökzöld és biztos. 
  • A tartalom a király? Nem! A folyamatosság a király! 
  • A CEO a cég arca, és kész. 

És akkor most szedjük ízeire a témát.

Rövid videók mindenekfelett

Ez történt az elmúlt években, ami teljesen felforgatta a közösségi média világát.  

2016. szeptember: Elindult a TikTok (eredetileg Douyin néven jelent meg Kínában). 

2017. augusztus: Megjelent a LinkedInen a videó-formátumú tartalomtípus lehetősége (először az Egyesült Államokban indították el).

2017. augusztus: Megjelent a Pinteresten a videó-formátumú tartalomtípus lehetősége (először az Egyesült Államokban indították el).

2020. augusztus: Az Instagram Reels megjelenése (először Brazíliában tesztelték). 

2020. augusztus: A Facebook Reels megjelenése (először Indiában tesztelték). 

2020. szeptember: YouTube Shorts (először Indiában tesztelték). 

Nem kérdés, hogy az összes közösségimédia-felület az utóbbi években a rövid videó-formátumú tartalmak felé tolódott el, hiszen statisztikákkal kimutatható, hogy a képekhez vagy szöveges posztokhoz képest sokkal több időt töltenek a felhasználók az ilyen típusú tartalmakon. 

A közösségi média a gyors tartalomfogyasztásról szól: a poszt legyen tömör, vizuálisan vonzó és könnyen feldolgozható. A rövid videótartalmak teljesítik az összes feltételt. 

Ezenkívül ezeket a platformokat újabban úgy tervezték, hogy elősegítsék az ilyen típusú tartalmak népszerűsítését, ami azt jelenti, hogy a videók nagyobb valószínűséggel lesznek láthatóak, azaz szereti őket az algoritmus. 

Ahogy egyre több rövid videó jelenik meg a felületeken, a felhasználók is egyre jobban hozzászoknak a közlés ezen formájához. A rövid videó-formátumú tartalom rendkívül hatékony eszköz a tartalommarketingünkben, ezért mindenképp be kell építenünk a kommunikációs stratégiába.

Emailmarketing, örökzöld és biztos

Még mindig nem tanultad meg a leckét? A közösségi felületek jönnek-mennek. A vezetőik kényük-kedvük szerint csavargatják az algoritmust és az eléréseket. 

Még akkor sem kaptad meg a leckét, amikor 2018-ban Zuckerberg véget vetett a Facebookon az eléréseknek?

Amikor az Instagram gondolt egyet, és azt mondta, mától nem időrendben jeleníti meg a posztokat a hírfolyamban? 

Amikor a TikTok-videók nézettsége egyik napról a másikra a harmadára csökkent?

Tényleg azt gondolod, hogy amit felépítesz a közösségi médián, az örökre szól?

Ez pont olyan, mint egy albérletről azt gondolni, hogy egész életedben ott fogsz élni. 

A közösségi médiára tekints úgy, mint egy lehetőségre, ami tart, ameddig tart, és okosan szedj ki belőle mindent, amit csak tudsz. 

Mentsd át a követőidet egy emaillistára, de azonnal. Most például fillérekből lehet feliratkozókat hozni a TikTokról. Körülbelül azokon az árakon, mint 10 éve a Facebookról. 

A közösségi média a tölcséred tetején helyezkedik el, és az egyetlen dolga, hogy ismertséget és bizalmat építsen a márkádnak. De a varázslás a hírlevéllistán történik. 

Tetszik? Akkor legyél rendszeres olvasónk. Iratkozz fel a hírlevelünkre!

A tartalom a király? Nem! A folyamatosság a király!

Nagyon túlbonyolítjuk ezt a tartalomgyártást. Szerződjünk a legmenőbb ügynökséggel, rendezzünk be milliókért egy stúdiót, vásároljunk drága felszereléseket. Mélységélesség, feliratok, tökéletes hang- és képminőség… 

Közben sorra az jön ki kutatásokból, hogy a közönség a „házi videókat” szereti a legjobban. Ha valami túlszerkesztett, akkor gyanús, „egy cég jó sok pénzt költött arra, hogy eladjon nekem valamit”. Máris továbbgörgetek. 

Adj az egyik kreatív Z-generációs gyakornok kezébe egy modern okostelefont, kérd meg, hogy készítsen pár felvételt a meetingről, vágjatok alá egy trendi zenét, és mehet is fel. 

Sokkal fontosabb a rendszeres megjelenés, mint a túlszerkesztett, csilivili tartalom. Ezért van az, hogy a mikrovállalkozások közösségimédia-jelenléte jobb, mint a nagyvállalatoké. Nekik se idejük, se erőforrásuk, hogy túlbonyolítsák a tartalomkészítést. 

A folyamatos és kreatív tartalomkészítés támogatására hoztunk létre egy tagsági csoportot ContentPro néven, amely célja, hogy állandóan megújuló képzéseken és esettanulmányokon keresztül támogassa a márkákat, hogy mindig trendi és megkapó tartalmakat tudjanak készíteni a közösségi médiára. Tudd meg a részleteket! 

A CEO a cég arca, és kész

Nem fogtok szeretni ezért. Sok CEO abban reménykedik, hogy csak egy múló trend az, hogy egyre több ügyvezető, cégvezető, alapító áll ki a nyilvánosság elé, és használja a saját közösségimédia-fiókját. Azt látjuk, hogy ez a trend nem múlik, hanem erősödik. 

Nem ússzuk meg vezetőként a közösségimédia-jelenlétet. 

A marketingesek már évek óta bevezették a H2H azaz human to human marketing fogalmát.

A H2H marketing (ember és ember közötti marketing) egy olyan megközelítés, ami az üzleti vállalkozások és célcsoportjuk közötti személyes és autentikus kapcsolatok létrehozására összpontosít, ahelyett, hogy azokat egyszerűen csak lehetséges vevőkként vagy ügyfelekként kezelné. A H2H marketing a vásárlókat valódi emberekként kezeli, nem pedig egyszerű statisztikaként vagy demográfiai adatként. Az emberközpontú és kapcsolatorientált megközelítés a személyes és kétirányú kommunikáción keresztüli, empátián, bizalmon és kölcsönös megértésen alapuló kapcsolatok építését hangsúlyozza.

A H2H marketing felismeri, hogy az emberek emberektől vásárolnak, nem pedig márkáktól. Ezért az emberi kapcsolatépítésre fókuszálva használ történetmesélést, humort, érzelmeket és szubjektív véleményt, értékrend-közvetítést és más elemeket, amelyek személyes szinten rezonálnak a közönséggel. Ez a megközelítés sokkal mélyebb kapcsolatot eredményez a márka és közössége között, ami hosszú távú lojalitáshoz és támogatáshoz vezet.

Ha az ügyvezető felvállalja, hogy énmárkát épít a közösségi médián, akkor mint márka, ezeket az előnyöket tapasztalhatja meg:

A közösségimédia-platformjain történő, szakértelméről és tapasztalatairól szóló rendszeres közlésekkel megalapozhatja magát mint hiteles és szakértői tekintélyt a saját iparágában. Ezáltal építi a bizalmat és a tiszteletet a média, a partnerek, a befektetők, az ügyfelek és az alkalmazottak irányába.

A közösségi média lehetőséget kínál a CEO-k számára, hogy személyesebb kapcsolatot teremtsenek az ügyfelekkel és az alkalmazottakkal. A posztokon keresztül megmutathatja, hogy megközelíthető, hozzáférhető és elkötelezett ember.

Egy erős személyes márka építésével támogatja egy pozitív vállalati imázs kialakulását. Ha szimpatizálok az ügyvezetővel, szimpatizálni fogok a márkával is. Az ügyfelek és az alkalmazottak nagyobb valószínűséggel fogadnak a bizalmukba, és tisztelnek egy olyan céget, amit egy olyan CEO vezet, aki látható, elkötelezett, és szenvedélyes az általa végzett munkában.

Egy erős személyes márka segít a legjobb tehetségek és befektetők vonzásában. Szakértelmének, látásmódjának és vezetői készségeinek a közösségi médián történő bemutatásával létrehozhat egy vonzó narratívát, amely arra inspirál másokat, hogy csatlakozzanak a csapatához, vagy befektessenek a vállalatába.

Összességében a személyes márka építése a közösségi médián lehetővé teszi a CEO-k számára, hogy megalapozzák a hitelességüket, iparági szakértőként pozicionálják magukat, személyes kapcsolatot teremtsenek az ügyfelekkel, pozitív vállalati képet alakítsanak ki, és hogy a legjobb tehetségeket és befektetőket vonzzák.

Szóval, énmárkaépítésre fel!

Mindazokat pedig, akik szeretnének folyamatos kreatív tartalommal előállni, várjuk a ContentPro tagsági csoportba.

A szerző

Csábi Boróka

Te vagy a brand alapítója

Ha ügyes vagy már építed a céged márkáját. Ha nagyon ügyes vagy, akkor nem csak a céged márkáját, de mellé a saját személyes márkádat is építed.

Azt látom, azok a cégek, ahol együtt épül a márkával a cég víziókkal és miértekkel rendelkező frontemberének személyes márkája, könnyebben és gyorsabban válnak ismertté.