Az utóbbi két évben mára több mint 1000 embernek segítettünk a személyes márkaépítésben, és a profi online megjelenésben. Ez idő alatt jó pár ügyfelünk, akik kitartóan és keményen dolgoztak, mára felépítették magukat, mint személyes márkák. Így jött az ötlet, hogy mutassuk meg a kiválóságukat, és engedjük teret az ő történetüknek, amik mindenki számára inspirációt adhatnak.
Márciusban meghirdettük az első Hónap Márkaépítője pályázatot. Büszkén figyeltük, ahogy folyamatosan érkeznek be a jelentkezések, és bár mindenkit szívből szerettünk volt jutalmazni, választanunk kellett.
Kalácska Viola, lakberendező, dekoratőr
Olyan embert szerettünk volna erre a címre, akinek a története tanulságos, illetve nem csak a kezdeti lelkesedés hajtja, hanem már vannak kézzel fogható eredményei. Így esett a választásunk Kalácska Violára, aki 4 hónap alatt felépített egy több tízezer látogatóval rendelkező Pinterest profilt és töretlenül megy előre, építi az online jelenlétét.
A vele készült interjúnk mindenki számára inspiráló és tanulságos lehet!
Boróka: Viola, kérlek mutatkozz be, hogy mivel foglalkozol, és milyen márkát építesz?
Viola: Kalácska Viola vagyok, lakberendező. Egyébként rendezvénydekorációval is foglalkozom. A Viol Design márkát építem, ami jelen pillanatban még a lakberendezést és rendezvény dekorációt foglalja magába. Azt kell rólam tudni, hogy csakis kizárólag egyedi dekorációval foglalkozom, én magam készítek minden dekorációs elemet. Ugyanúgy, mint a lakberendezésben, kikérdezem őket és tényleg egyénre szabott a dekoráció, és ugyanez vonatkozik nyilván a lakberendezésre is. Itt egészen az otthonoktól, de a legkisebb helyiségektől, éttermekig bezárólag mindent terveztem már, tévéstúdiót is egyébként. Úgyhogy elég széles a paletta, mert ez nem kimondottan csak lakberendezés. Gyakorlatilag emögött mindenféle alkotómunka és alkotó tevékenység van. Az a célom, hogy egy olyan stúdiót alakítsak ki, ami a Viol Design Stúdió néven lenne ismert. Itt grafikusokkal, virágkötőkkel és kézművesekkel egy olyan alkotói stúdiót szeretnék létrehozni, ami tényleg sokféle munkát el tud vállalni, és tényleg hasonló típusú alkotó emberek alkotják, mint én. Nem kimondottan a pénz van a fő hangsúlyban, hanem az, hogy azt a fajta alkotást, amit mi képviselünk, összehozzuk azokkal a gondolatokkal és vágyakkal, amivel megkeresnek minket a különböző ügyfelek. Tehát, ha ő például, fejjel lefelé lógó ágyat szeretne, akkor nekünk az a feladat, hogy azt megoldjuk. Hasonlóan, mint te magad, hogy ugyanolyan típusú embereket gyűjtesz magad köré. Nekem is a saját szakmámban ez a vágyam, ez a fő célom.
Boróka: Na, ez egy nagyon szép vízió. Nekem nagyon tetszik, meg szerintem abszolút életképes, van benne jövő.
Mielőtt elkezdtél nálunk tanulni, mi volt az elakadásod? Mi volt a legnagyobb kihívás a márkaépítésben, amin úgy meg voltál rekedve, hogy bizonytalan voltál?
Viola: Gyakorlatilag minden, mert magamtól csak addig jutottam el, hogy legyenek jó fotóim, egy esztétikus lógóm és megfelelő grafikai anyagaim. Én is hasonlóan hozzád eléggé maximalista vagyok, tehát profin akartam kezdeni. Akartam, hogy legyen egy hatékony weboldalam és azt is tudtam, hogy a Facebookon és az Instagramon is minőségi tartalmakat akarok posztolni. Én abban voltam biztos, hogy mi az, amit nem akarok és amit biztosan nem fogok kirakni. Az is nehézséget okozott, hogy hogyan fogok interaktivitást kiváltani az emberekből. Az, hogy minden nap valamit posztoljak az elején működött, mert voltak jó fotóim, de amikor azok elfogyott, akkor jött a töréspont, hogy most hogyan tovább. Ezzel az „stratégiával” még a Facebook csak-csak elketyegett, de az Instagram már nem. Olvastam az interneten különböző tanácsokat, amiket megpróbáltam beültetni a gyakorlatba, viszont nem hozott áttörő eredményt. Először úgy voltam vele, hogy hagyom a fenébe az Instagramot, de utána jött a tudat, hogy megoldást kell keressek, mert nem szeretem feladni dolgokat. Ha csinálok valamit, csináljam jól, vagy akkor inkább ne csináljam sehogy. Mivel meghoztam azt a döntést, hogy vállalkozó leszek, tudtam, hogy már nincs visszaút, szóval akkor csinálni kell. Rájöttem, hogy szükségem van valakire vagy valakikre, akik megtanítalak engem ezt használni és megtanítják nekem az ehhez szükséges gondolkodásmódot. Úgyhogy gyakorlatilag az induláskor volt egy nagyon rossz Instagram oldalam és egy Facebook oldalam, ami úgy, ahogy működgetett.
Boróka: Szerintem nagyon jó a gondolatod, hogy vizuálisan igényes akarsz lenni, mert nálad ez a hitelesség záloga. Nyilván egy dekoratőr nem teheti meg, hogy igénytelen lesz a közösségi médián, hiszen te esztétikát árulsz. Szerintem tök jó, hogy ezt úgy közelíted meg, hogy legyen tényleg tökéletes, mert nyilván a munkádat is ez alapján ítélik meg, hogyha először itt a közösségi médián találkoznak veled.
Hogyan futottál bele a Te vagy a brandbe?
Viola: A közösségi médián találkoztam veletek, azon belül is, szerintem a Facebookon egy hirdetésbe a futottam bele, s mivel nagyon hiszek a jelekben, úgy voltam vele, hogy erre szükségem van.
Boróka: Szuper, még jó, hogy ennyire okos a Facebook algoritmusa! Miket végeztél még el nálunk? Ezek milyenek voltak, mit adtak neked ezek a tanfolyamok?
Viola: Az első és a legfontosabb szerintem az, hogy nagyon megváltoztatta gondolkodásmódomat. Sokkal magabiztosabb és nyitottabb vagyok, mert nem félek már beleugrani ilyen dolgokba. Az első tanfolyamom a Frappáns szövegírás tanfolyam volt, itt nagyon sok mindent megtanultam, például olyan módszereket, amik működnek a közösségi médián, vagy azt, hogy mennyire fontos egy jó felütés, és hogyan kezdjek el írni. Itt hallottam először a LinkedInről is. Mivel érdekel a networking, üzleti klubokba is járok, fontosnak tartottam, hogy nyissak efelé a platform után is, ezért elvégeztem a Személyes márkaépítés a LinkedInen workshopot is. Utána jött a sorban a Pinterest üzleti célokra és a Vizuális márkaépítás az Instagramon is. A következő pedig a Facebook odal-, hirdetéskezelés a nulláról tanfolyam lesz.
Szeretem a tanfolyamaitokat, mert folyamatosan kapok tőletek visszaigazolásokat arról, hogy különböző területeken mi lenne nekem hatékony. Az is nagyon jól működik, hogy tényleg mindent elmagyaráztok, mit-hogy kell beállítani, mi-miért jó stb… A tanfolyamok után, mindig rájövök arra, hogy mennyi mindent nem tudtam. Pár óra múlva ez leülepszik, reggelre pedig hatalmas inspirációval ébredek és alig várom, hogy belekezdjek abba, amit megtanultam nálatok.
Boróka: Ügyes vagy, nagyon! Mi az a kézzel fogható eredmény, amit sikerült elérned a tanfolyamok által?
Viola: Amit kezdetileg mindenképpen szeretnék megemlíteni, az az Instagramom, mert amikor elmentem a workshopra még azt sem tudtam, hogy mi az a „Instagram történt”. Miután véget ért a workshop, elkezdtem folyamatosan használni és azóta elkezdett nőni a követőszámom. Nálatok megtanultam, hogy mi az a stílus és szisztéma, ami alapján haladni akarok, ezért most már úgy érzem, hogy sokkal tudatosabban használom.
A legnagyobb eredményt a Pinteresten sikerült elérnem. Régen volt saját fiókom (nem üzleti), de nem tudtam, hogy igazából miről szól és hogyan működik. Lementegetem pár posztot, de nem értettem a logikáját. Az egyik workshopon említetted, hogy mennyire magas még a Pinterest organikus elérése, s mivel megfogadtam magamnak, hogy nyitott leszek, jelentkeztem a Pinterest üzleti célokra workshopra. A workshopon nagyon jó volt, hogy teljesen nulláról tudtam felépíteni a profilomat. A posztolás terén igyekeztem nagyon kreatívnak lenni, kihasználni a szezonális trendeket, például a karácsonyt. Bemutattam az általam készített dekorációs elemeket, illetve a berendezett házakat, szobákat és egyéb helységeket. Készítettem do it yourself tartalmakat, posztoltam újrahasznosítás témában. Közben végig alkalmaztam a tőletek tanult stratégiát és megfogadtam a workshopon kapott tanácsokat. Most már folyamatosan mentegetik le a tartalmaimat, illetve az átkattintások száma is napról-napra nő. Jelenleg havi 33 ezer megtekintésnél jár a profilom, ez 4 hónap eredménye.
Boróka: Azta, ez nagyszerű eredmény, gratulálunk! Egy kicsit mesélj kérlek a terveidről, mit szeretnél elérni a céged marketingjében idén?
Viola: Az lett nekem egy rejtett célom, hogy jöjjenek rá az emberek arra, hogy szakembert igenis lehet hívni, merthogy bődületes marhaságok vannak a Facebookon egy-egy csoportban. Célom, hogy a lakberendezést kicsit népszerűsítsem. Nem feltétlenül kell engem megkeresni, de jöjjenek rá arra az emberek, hogy a lakberendezéshez nem ért mindenki, nem véletlenül ez is egy külön szakma. Az emberek manapság hamarabb felmennek a Facebookra és megkeresnek pár a csoportot, ahol felteszik a kérdéseiket, amire nem tudnak jó választ kapni. Nem gondolnak bele abba, hogy sokkal hamarabb választ kapna egy tanácsadáson a kérdéseire (ami teljesen megfizethető összegbe kerül), hiszen ott csak vele foglalkozok és az ideje is hamarabb megtérül, minthogy egy csoportban vár három hetet, hogy kapjon egy normális választ a 250 különböző hozzászólásból. Úgyhogy az lenne a célom, hogy az oldalaimon úgy tudjak kommunikálni, hogy erre is felhívjam a figyelmet.
Boróka: Jó, ez nagyon szuper. Én nagyon szeretnék gratulálni neked Viola a fantasztikus eredményeidhez és a Hónap Márkaépítője cím elnyeréséhez. Úgyhogy további sok sikert kívánunk az értékteremtő munkádhoz, úgyhogy hajrá!
Viola: Nagyon köszönöm! És köszönöm szépen a nyereményeket is.
Boróka: Szívesen megérdemelted, úgyhogy ez járt neked.
Viola közösségi média oldalait itt találod:
LinkedIn | Pinterest | Instagram | Facebook | Weboldal
Ha te szeretnél lenni a következő Hónap Márkaépítője, várjuk a jelentkezésedet a rebeka(kukac)tevagyabrand.hu e-mail címen. A pályázatról itt olvashatsz részletesen.