Nektek köszönhetően 50%-kal növeltem az árbevételem - Czink Dóra, a Hónap Márkaépítője - interjú

bevétel
Olvasási idő: 9-10 perc

Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy a Te vagy a brand képzéseire nem csak fejlődni vágyó vállalkozók jönnek, hanem olyan szakmabeli kollégák is, akik napra kész információkkal szeretnének gazdagodni, ezáltal növelni a munkájuk színvonalát. Mi pedig bátran megmutatjuk őket, ezzel segítve a növekedésüket és a szakma előrehaladását.

Czink Dóra,
marketinges

EBBEN A HÓNAPBAN A HÓNAP MÁRKAÉPÍTŐJE CÍMET NYERTE: CZINK DÓRA

Dóra már több, mint 10 éve dolgozik a marketing területén, még is úgy döntött, hogy szeretné magát tovább képezni és belemerülni olyan területekbe is, amik eddig nem az ő keze alá tartoztak. A története nagyon példaértékű, hiszen felvállalta, hogy a hiányosságaiban fejlődnie kell, hogy el tudja érni a kitűzött céljait, és magasabb szintre emelje magát, mint szakember.

A vele készült interjúnk mindenki számára inspiráló és tanulságos lehet!

Netti: Kérlek Dóra, mutatkozz be! Ki vagy te, mivel foglalkozol és miben építesz márkát?

Dóra: Czink Dóra vagyok, most már több mint 10 éve dolgozom marketing területen. A szakmámat a turizmusban kezdtem el, és mivel a marketing és a turizmus kéz a kézben járnak, így alakult, hogy egy idő után a marketing is a feladataim közé tartozott. Meghatározó volt az életemben az, hogy egy dunántúli városnak lettem először a turisztikai-, aztán marketing referense is, utána pedig a turisztikai-, városmarketing és kommunikációs csoport vezetője. Itt nagyon sokat tudtam tanulni, hiszen ez egy speciális ága ennek a területnek, ahol leginkább városmarketinggel foglalkoztam. Ebben a szakmai irányban a legnagyobb elismerés akkor ért, amikor a Magyar Marketing Szövetség többszörösen Gyémánt díjjal minősítette a munkámat, szám szerint 5 Gyémánt díjat vehettem át, ami közül a legbüszkébb a barátaimmal közösen létrehozott és azóta is szervezett Spájz helyi-termék piac marketing tevékenységéért kapott elismerésre vagyok.

1 évvel ezelőtt léptem ki az alkalmazotti jogviszonyból, és kezdtem el vállalkozóként dolgozni. Hamar rájöttem arra, hogy nem egyszemélyes vállalkozóként fogom ezeket a tevékenységeket ellátni, illetve folyamatosan jöttek az újabb és újabb megbízások, mert az ügyfeleim kiajánlottak másoknak is. Ekkor született meg az elképzelés arról, hogy megalapítom a saját értékrendemet és mentalitásomat tükröző ügynökséget. 

Fontos volt számomra, hogy a csapatmunka mellett minden kollégám megőrizhesse saját függetlenségét és a közös munkán túl támogatni tudjam a fejlődésüket. Az ügynökségem egy kis sziget – így jött a névválasztás is, a Marketingsziget. Nálunk tényleg az a cél, hogy az ügyfél úgy érezze magát, mintha egy vihar után a tenger kisodorná egy szigetre, ahol megpihenhet. Mi segítséget nyújtunk a marketing óriási zajában, kifejezetten KKV és mikrovállalkozásokra specializálódva. Egy kis csapattal működünk együtt, akikkel a munkám során találkoztam és olyan szakemberek, akiket érdemesnek találtam arra, hogy együtt dolgozzunk.

Netti: Ez nagyon jól hangzik és tetszik a névválasztás is! Szíből gratulálok Neked, hogy sikerült megalapítanod a saját ügynökségedet. Mi volt a legnagyobb kihívás számodra a márkaépítésben, amikor találkoztál velünk?

Dóra: Mielőtt kilépem volna az alkalmazotti szférából, középvezetőként dolgoztam egy cégnél. Itt megvoltak a különböző területekre a szakemberek, akik vitték a dolgokat a kezem alatt. Ráláttam a területekre, de nem voltam profi minden szegmensben. Amikor tudatosult bennem, hogy én vállalkozóként fogom folytatni az életemet, arra is rájöttem, hogy fejlődnöm kell, ez volt az a pont amikor rátok találtam. Sok helyen kerestem, hogy hol tudnám a meglévő tudásomat fejleszteni, nem a nulláról indítva, vagy ha nulláról is, akkor is célirányosan azt a területet fejleszteni, ahol nekem hiányosságaim vannak.

Ez volt a Te vagy a brand erőssége számomra, hogy nagyon jól érhetően, különböző témában, jól elkülöníthető képzési lehetőségeket biztosítotok. Így választottam ki azokat a tanfolyamokat, amiket hasznosnak találtam a magam számára, végül mindegyik jó választás volt. Az első ügyfeleim között voltak olyanok, ahol LinkedIn oldalt kellett kezelnem, Facebook hirdetési kampányokat megszerveznem. Ezekben a témákban mind fejlődnöm kellett és tanulni tőletek.

Emellett pedig Boróka jelleme és az, ahogy építi a Te vagy a brandet nagyon motiváló, irányt mutat, hogy jelenleg hol tartsz és mit akarsz elérni a jövőben. Nagyon sokat segített abban, hogy kirajzolódott az irány, hogy vállalkozóként hogyan szeretnék dolgozni. A tanfolyamokban jó volt, hogy egyikről a másikra folyamatosan ráláttam arra, hogy hol vannak még fejlődési lehetőségeim. Tetszik, hogy Boróka nem szorítja keretek közé a csapattagjait, hanem folyamatosan újabb és újabb ajtókat nyit ki előttük, szerintem ez a Te vagy a brand fejlődésének és sikerének az egyik kulcsa. Ez példát mutat mindenkinek, aki jön hozzátok és tőletek tanul. Szerintem egy marketinges is tud újat tanulni nálatok. Tehát nem csak a kisvállalkozóknak szól, akik meg szeretnék tanulni a saját marketingjüket kezelni, hanem egy szakmabeli is elvégezheti, mert új felületeket sajátíthatunk el folyamatosan, amit kizárt, hogy mindenki ismerjen. Például most a LinkedInt teljesen Borókával kezdtem el, mert a közszférában, ahol dolgoztam, erre egyáltalán nem volt szükség, de a versenyszférában már kihagyhatatlan. Ugyanilyen a Pinterest is, azt a workshopot még nem végeztem el, de már érzem, hogy efelé is el kell menjek. Azt, hogy valaki felhasználóként ismer egy platformot vagy professzionális szinten kezeli, nem szabad összekeverni.

Netti: Hát ez nagyszerű, köszönjük szépen! Én pedig várlak a Pinterest üzleti célokra workshopon!
Hogy találkoztál velünk?

Tetszik? Akkor legyél rendszeres olvasónk. Iratkozz fel a hírlevelünkre!

Dóra: Egy barátom mesélte, hogy többször látott titeket. Így kerestem rátok a közösségi médián, aztán pedig a weboldalatokat is megnéztem. Így végül is a sok közül (mert tényleg nagyon sok lehetőséget megnéztem) tettem le a voksomat mellettetek.

Netti: Szuper! Milyen tanfolyamokat végeztél el nálunk?

Dóra: Az első képzésem a Stratégiaalkotó workshop volt. A mai napig az ott tanultakkal kiegészített meglévő tudásomra támaszkodva és a tőletek kapott táblázat alapján rakom össze a partnereim marketingstratégiáját. Régen nagyon sok stratégiát készítettem, de azok mind egyetemi szintűek, és láttam, hogy a cégek, akikkel együtt dolgozom, nem tudják használni, ezért érthetőbbnek kellett lennie. A táblázatot átformáltam a saját elképzelésemre, azóta pedig több startégiát is készítettem ez alapján. Voltam a Hogyan kell egy sikeres Facebook oldalt működtetni? workshopon. [Szerkesztői megjegyzés: Ezt a workshopot azóta már két részre bontottuk: Facebook oldal-, hirdetéskezelés a nulláról workshop és Hozz ki többet a Facebook hirdetéseidből workshop.]

Az előadó nagyon kedves volt és a workshop után is rengeteget segített nekem. A hirdetéskezelőt a mai napig használom, havi szinten több százezer forintért kezelek hirdetéseket. Azóta fejlesztettem magamat ezen a területen, lett egy kampánymenedzser kolleganőm, tőle sokat tanultam, viszont alapjaiban azt használom, amit tőletek sajátítottam el. Emellett pedig volt a Vizuális márkaépítés az Instagramon workshop, ez is sokat adott hozzá a munkámhoz, mert egy kávézó Instagram odalát is kezelem.

Egyébként nagyon jó nálatok, hogy ha valaki befizet hozzátok egy tanfolyamra, de nem tud elmenni, akkor vissza tudja nézni és válaszoltok a felmerült kérdéseire.

Netti: Örülök, hogy ennyire meg voltál elégedve a szolgáltatásainkkal. Igen, a visszanézhető lehetőséget nagyon jó ötletnek tartom, akkor is, ha valaki részt vesz a tanfolyamon, de szeretné még újra megnézni, hogy legyen ideje megemészteni a hallottakat.
A következő kérdésem, hogy mit profitáltál a szolgáltatásainkból?

Dóra: Rengeteg mindent profitáltam, ugyanis újabb és újabb ügyfeleket tudtam szerezni azáltal, hogy nálatok tanultakat elkezdtem gyakorlatban alkalmazni a cégeknél, így újabb megkereséseket is kaptam. Tehát nem is tudnám így végezni a munkámat, ha nálatok nem végeztem volna el a képzéseket. Erre nagyon jó példa a LinkedIn, amit veletek kezdtem el. A saját brandem építése után átvettem céges oldalakat és most már olyan ügyfelem is van, akinek személyes márkaépítést végzünk itt. Ezzel olyan ajtókat tudtam megnyitni az ügyfelek számára, amiről eddig nem tudtak, mert az előző ügynökségük nem foglalkozott az újításokkal. Az egyik ügyfelem mikor megkérdezte az volt ügynökségétől, hogy tudnak-e LinkedInt oldalt építeni nekik, az volt a válaszuk, hogy létre tudják hozni. Ekkor döntöttek úgy, hogy váltanak és megkerestek engem, mert létrehozni bármit létre lehet, de kezelni és felépíteni már teljesen más.

Úgyhogy én biztos vagyok benne, ha nem végeztem volna el nálatok a tanfolyamokat, most nem tudnék ilyen széleskörű munkákat végezni. Marketingsziget megalakulása is a nálatok való fejlődésemhez kötődik, jelen pillanatban 5 állandó partnerem van, ez 5 hónap munkájának eredménye. Ez azt jelenti, hogy nektek köszönhetően 50%-kal növeltem az árbevételem. Az ügyfeleim között volt olyan cég, akinek a Facebook hirdetése több mint 300%-osan megtérült. Emellett pedig van egy kávézó, ami azért érdekes, mert a covid alatt teljesen be kellett zárniuk, ekkor felajánlottam, hogy ebben a helyzetben is segítem a munkájukat pro bono jelleggel. Továbbra is ugyanúgy kezeltük az Instagram és Facebook fiókjukat, megmutattuk magunkat a közösségi médiában, ráfeküdtünk a fejlesztésre, hogy ha nyitás lesz, akkor milyen stratégia mentén tudjunk mielőbb nyereséget termelni. Ennek a cégnek szoros együttműködése van egy speciality kávépörkölővel és kiemelt viszonteladók egy nagy értékű kávégép magyarországi forgalmazására. Ennek a gépnek körülbelül 2-3 millió forint között mozog az ára, annak hála, hogy nem tűntünk el az online felületekről, sikerült másfél havonta 1-1 darabot eladni ebből a gépből. Így tudott életben maradni a kávézó és most, hogy véget értek a korlátozások, kinyitni. Sőt, van egy verseny, ahol minden évben kiválasztják az év legjobb baristáját, kávézóját, kávéját stb. A kávénk, a kávézónk és a baristánk is benne van az év top 10 legjobbjaiban.

Úgyhogy nekem nem volt olyan tanfolyam nálatok, amiből ne profitáltam volna forintálisan is, illetve az ügyfeleim is nagyon elégedettek a munkámmal.

Netti: Nagyon szeretnék gratulálni neked, Dóra! Ezek mind csodás eredmények. Tényleg példaértékű az, hogy felvállaltad, hogy fejlődnöd kell és megtanulnod új dolgokat, emellett pedig nem csak végig hallgattad a kurzusokat, hanem tényleg mindent a gyakorlatba ültettél és hasznosítottál. Nagyon megérdemelted ezt a címet!
Mik a terveid a jövőre nézve?

Dóra: Vannak állandó partnereim, de nem akarok ebbe belekényelmesedni. Nagyon szeretnék olyan projektmunkákat végezni, amivel tényleg segíteni tudok. Ilyen munkákból szeretnék többet, szeretem a komplex dolgokat.

Netti: Szuper! Van valami, amiről nem kérdeztelek, de szeretnél róla beszélni?

Dóra: Az utóbbi időben sok embertől kaptam meg, hogy inspiráló tudok lenni. Én arra fektetnék hangsúlyt, hogy az emberek bízzanak magukban. Ez lehet közhely, de ha így tesznek, nagyon sok mindent elérhetnek. Mindig mindenkinek képezni kell magát, ezt fel kell ismerni és el kell fogadni, viszont meg kell figyelni azt is, hogy kihez mész el, kitől tanulsz. Ezért voltatok hitelesek számomra. Én a Marketingszigetre vagyok nagyon büszke, de ez nem ment volna a képzések nélkül, a kollégáim és a partnereim nélkül. Ha valaki bízik magában és alázattal tud fordulni a munkatársai felé, szereti a munkáját és hiteles tud lenni, akkor ez nagyon jól fog működni.

Netti: Nagyon szépen köszönöm Dóra az interjúdat, szerintem nagyon inspirálóra sikeredett! Még egyszer gratulálok, óriási sikereket kívánok neked!

Dóra oldalait itt találod:

LinkedIn | weboldal 

Ha te szeretnél lenni a következő Hónap Márkaépítője, várjuk a jelentkezésedet a rebeka(kukac)tevagyabrand.hu e-mail címen. A pályázatról itt olvashatsz részletesen.