Te vagy a brand blog

Azt csinálni, amit szeretsz, amiben jó vagy, énmárkát építeni önazonsan, felvállalni magad, értéket teremteni, mindeközben elérni az anyagi céljaidat 

Miből áll az énmárka-stratégiád?

Olvasási idő: 3-4 perc

Amikor interjút készítek egy-egy eredményes ügyfelünkkel, mindig két dologra vezetik vissza a siker kulcsát: tisztánlátás és a megfelelő stratégia kialakítása. 

Néha már úgy érzem magam, mint egy beakadt lemez, aki 4 éve, több száz egyéni mentorálás és több ezer oktatott tanuló után is ugyanazt ismételgeti: a sikeres énmárkaépítés titka a megfelelő stratégia megtalálásában és alkalmazásában rejlik.

Amíg a fejedben nincs rend, addig nem lesz brand

Az ember cselekvőségét lebénítja a döntésképtelenség: mit szeretnék mondani, kinek szeretném mondani, mi lesz a lényeg, mire fókuszáljunk? Amíg ezekre a kérdésekre nem tudsz kristálytiszta választ adni, addig egyfajta bénultságot fogsz érezni a kommunikációban. A fejedben uralkodó káosz és döntésképtelenség lebénít az elindulásban.

Célok

Első lépésként írjuk le, mi a célunk az énmárkaépítéssel, egyáltalán miért akarjuk felépíteni a hírnevünket. Ilyenkor érdemes az eszmei célokat és az üzleti célokat is összeszedni. Lássuk, hogy voltaképpen mi felé dolgozunk.

Ajánlott tanfolyam: 

VÁLLALD FEL MAGAD – LENDÜLET ÉNMÁRKAÉPÍTÉSHEZ 

Tetszik? Akkor legyél rendszeres olvasónk. Iratkozz fel a hírlevelünkre!

Mi az a stratégia?

Stratégia – azaz egy gondos terv; alaposan megtervezett, hosszabb, átfogó cselekvéssorozat egy cél elérésére, bármilyen akadály ellenére. Egy általános terv kidolgozása és végrehajtása a siker érdekében. (Wikiszótár)

De miből áll egy gondos terv egy énmárka esetén?

Egy igazán sikeres énmárka azt csinálja, amit szeret, amiben igazán jó, amire van igény a piacon, és amit hajlandóak megfizetni. Tehát először is meg kell találnunk, miben vagyunk igazán jók!

Erősségek

Az első feladatunk, hogy önismereti gyakorlatokon keresztül elgondolkodjunk rajta, mik a legerősebb szociális és szakmai képességeink, amelyekre érdemes építeni a karrierünket. Az énmárkaépítést tehát az erősségeink feltérképezésével kezdjük.

Ajánlott tanfolyamok a témában

TALÁLD KI MAGAD!

TUDATOS ÉNMÁRKAÉPÍTÉS AZ ALAPOKTÓL

Szakmai üzenet

A következő lépés pedig az, hogy meghatározzuk, hogy szakmailag milyen egyedi megközelítéssel rendelkezünk. Hogy ne Te legyél a 136. kommersz márka a piacon. Milyen egyedi meglátásod van a saját területeddel kapcsolatban, amivel megkülönbözteted magad a többi piaci szereplőtől?

Ajánlott tanfolyam: 

TUDATOS ÉNMÁRKAÉPÍTÉS AZ ALAPOKTÓL

Értékrend

Tudtad, hogy kutatások alapján az első számú döntő tényező, amikor emberekhez kapcsolódunk az, hogy hasonló értékrendet valljanak, mint mi? Ezért nagyon fontos, hogy egy énmárka felvállalja az egyedi karakterét. Ettől lesz ember, és nemcsak egy szakember; ettől lesz szerethető, és ezért fognak hozzá érzelmileg kötődni.

Ajánlott tanfolyam: 

TUDATOS ÉNMÁRKAÉPÍTÉS AZ ALAPOKTÓL

Misszió és vízió

Ezután következik a missziónk és víziónk megfogalmazása, ami értelmet ad az egész tevékenységnek, és tisztánlátást az iránnyal kapcsolatban.

Ajánlott tanfolyam (ingyenes)

ÍGY FOGALMAZD MEG A VÁLLALKOZÁSOD KÜLDETÉSÉT

Brandsztori, azaz a „miért”-ed

Mindenkinek van egy története, hogy miért és hogyan lépett arra a pályára, amelyen most tevékenykedik, és hogyan vált a küldetésévé az, amit most képvisel. Egy jól megfogalmazott brandtörténetet rendkívül sokoldalúan tudunk használni a márkaépítésben.

Ajánlott tanfolyam: 

LEGYEN EGY ÁTÜTŐ BRANDSZTORID

Vizuális identitás

Egy márkának mindig van egy ideológiai vagy eszmei része, ami abból a hitvallásból, értékrendből, filozófiából, szakmaiságból áll, amelyet képvisel. De mindig van egy szemmel látható vizuális része is: a színek, a stílus, a logó, a betűtípusok, a különböző vizuális elemek, amelyeket használunk.

Ajánlott tanfolyam: 

TUDATOS ÉNMÁRKAÉPÍTÉS AZ ALAPOKTÓL

Célközönség

A tökéletes célcsoport megtalálása kulcsfontosságú eleme a sikeres márkaépítésnek. A jó marketing az, ha a megfelelő célcsoportnak a megfelelő terméket kínáljuk, a megfelelő helyen és időben és a megfelelő formában. Ha nincs meg a célcsoport, nem vezethető le ez a folyamat.

Ajánlott tanfolyam: 

A TÖKÉLETES ÜGYFÉLKÖR MEGTALÁLÁSA

Kommunikációs stílus

Felvállalni magunkat, azt, ahogy mi látjuk a világot, ahogy mi szeretünk kommunikálni, ahogy mi szeretjük átadni az információt, humorosan, tudományosan, megosztóan, bátran – kinek mi. Ki kell fejlesztenünk a ránk jellemző egyedi kommunikációs stílust.

Ajánlott tanfolyam: 

CONTENTPRO TAGSÁGI KÖZÖSSÉG

Hogyan tovább?

Ezek azok a kulcsfontosságú pontok, amiket egy márkának ki kell dolgoznia a tisztánlátás érdekében. Ha ezeket lefektettük, és ezután következetes szorgalommal közvetítjük, akkor a siker garantált.

Csak ezután dolgozzuk ki a marketingtervet, a tartalomtervet, és kezdünk el megvalósítani és kommunikálni.

Ha Úgy érzed ez másnak is segítene, Akkor oszd meg vagy küldd EL az ismerősödnek!

Email
LinkedIn
Facebook

Ki Csábi Boróka?

Szeretek írni, tudok brandet építeni és imádok vállalkozni. Szeretem az életet picit mélyebben és filozófikusabban vizsgálni. Lételemem a tanulás és a kreativitás. Szenvedélyem másokat felemelni, megosztani a tudásom, a gondolataimat, hozzásegíteni az embereket ahhoz, hogy egy önazonos karrierben kiteljesedjenek, jól kommunikáljanak, és felvállalják a saját értékeiket.

Így fogalmazd meg a vállalkozásod küldetését ingyenes tanfolyam

Tudástár és közösség kreatív tartalom-készítőknek

Találd ki magad - egész napos élő, személyes énmárka önismereti workshop