Kosár

Te vagy a brand
a HÓNAP MÁRKAÉPÍTŐJE

A Hónap Márkaépítője címet nyerte: Tóth-Gergely Nikolett, digitális tartalomkészítő

„Az alkalmazotti fizetésem 4-5-szörösét szoktam kiszámlázni” – Interjú Nikivel 

Olvasási idő: 10-12 perc

Nem sok követő kell, hanem tudatos kommunikáció!

Niki lett a Hónap márkaépítője, mert egy olyan példát is szeretnénk megmutatni az ügyfeleinknek és leendő ügyfeleinknek, amiből látható, hogy nem több tízezres követőtábor kell ahhoz, hogy valaki jól megéljen a közösségimédia-jelenlétéből. 

Ha valaki ott akarja hagyni a munkahelyét, szeretne szabadúszóként felépíteni valamit, akkor ezt viszonylag kis követőtáborral, tudatos jelenléttel is el tudja érni.

Nincs szükség több tízezer követőre az üzletszerzéshez

Sokan mondjátok, hogy nem akarjátok az életeteket kiteregetni a social médián. Erre egyáltalán semmi szükség nincsen, Niki sem tette ezt. 

Egy szabadúszó tudatos jelenléttel, igényes kommunikációval elegendő üzletet tud szerezni a saját kapcsolati hálójáról. Nézzük, Niki hogyan építette fel mindezt.

Tetszik? Akkor legyél rendszeres olvasónk. Iratkozz fel a hírlevelünkre!

Boróka: Niki, gratulálok a Hónap márkaépítője címhez! Először is, meséld el nekünk a sztoridat.

Niki: Köszönöm szépen a lehetőséget, hogy bemutatkozhatok, és hogy elnyertem ezt a címet. Nem is olyan régen, egy évvel ezelőtt, még nem gondoltam volna, hogy ide fogok eljutni, de sikerült. 

Tóth-Gergely Nikolett vagyok, marketingkommunikációs szemlélettel rendelkező digitális tartalomkészítő. Minőségi, értékteremtő vizuális tartalmakat készítek, olyan igényes vállalkozások, vállalkozók, szolgáltatók számára, akik az online marketing segítségével a közösségi médiában szeretnék erősíteni a brandjüket, a márkájukat, vagy népszerűsíteni szeretnék a szolgáltatásaikat. Ez egyben az én küldetésem is.

Boróka: De jó volt hallani, hogy milyen szépen és kereken meg tudod fogalmazni magad. Csak nem a Te vagy a brandnél tanultad, hogyan kell röviden és frappánsan megfogalmazni egy küldetést, amiben minden benne van? 

Niki: Így van, én itt kaptam meg azt a szükséges, mondjuk úgy, nulladik lépést ahhoz, hogy ezt így meg tudjam fogalmazni magamról, sőt még azt a háttértámogatást is megkaptam, hogy ezt ellenőrizték a kollégák. Így végül ez a weboldalamon is kint van, ez a küldetésnyilatkozatom, úgyhogy bárhol kérdezik, előkapom, és szépen el tudom mondani. 

De nem volt ez mindig így, azt el kell, hogy mondjam. A sztorimhoz hozzátartozik, hogy mindig ott dolgoztam, ahova éppen sodort az élet, az alapján, hogy korábbról milyen szakmai tapasztalattal rendelkeztem, míg végül 2017-18-ban eldöntöttem, hogy márpedig most én vállalkozó leszek. Szabad időbeosztásban szerettem volna dolgozni, ez volt a célom, és hogy így értékteremtő munkát végezzek. Azt szerettem volna, hogy ez a munka a szenvedélyem is legyen egyben, és hogy tényleg minden prioritást a saját belátásom szerint határozhassak meg. Ez volt a célom igazából. 

Ehhez én nagyon sok mindent kipróbáltam. Akkoriban, tehát úgy öt-hat évvel ezelőtt a legnagyobb kihívás az volt a számomra, hogy mindenbe hatalmas elánnal kezdtem bele: „akkor én most filmes leszek”; „jó, akkor én most portréfotós leszek”; „jó, akkor én most webdizájner leszek”. Ilyenkor mindig be akartam magam skatulyázni, és utána azt tapasztaltam, hogy eljutok egy bizonyos szintig, és aztán más kezd el érdekelni – de azért mindig a vizuális kommunikáció területén belül. Amire rájöttem, így évekkel később, hogy ezek közül egyik választott út sem volt hiába, mert az a sok minden, amit akkor magamra szedtem, a Te vagy a brand tanfolyamai segítségével végül is integrálódott és összeért.

Akkoriban haragudtam magamra, hogy ha mégsem a filmes szakmában helyezkedek el, akkor minek kezdtem bele, de most már látom, hogy nagyon jó, hogy belekezdtem, mert így végül is nagyon erős és biztos alapokat szereztem a vágás területén. Illetve a grafikai tanulmányaim sem voltak hiába, mert ugye a grafika is hozzákapcsolódik a vizuális tartalomkészítéshez.

Tulajdonképpen 2022 végén érett meg bennem a gondolat, hogy most már az összes iskolát elvégeztem, ami a szakmámhoz kapcsolódik. Voltam fotósasszisztens, tehát voltak mentoraim, voltam ilyen-olyan workshopokon, mert ami csak színvonalas volt a számomra, azt itthon és online külföldi tanfolyamokon, tényleg mind elvégeztem. Voltak eszközeim, megvolt ugye a szaktudásom, megvolt a tapasztalatom, és volt egy kisebb ügyfélköröm. Tehát másodállásban, a munkám mellett csináltam ezt, és 2022 év végén úgy döntöttem, hogy most már a saját lábamra szeretnék állni, és maximálisan ebből szeretnék megélni.

Akkor találkoztam a Te vagy a brand képzéseivel, ugyanis három dolog miatt további tanfolyamok után kutattam. Az egyik az image-építés volt, mert elég sok mindenhez értettem, és már tényleg úgy éreztem, hogy mindenem megvan, viszont valahogy nem láttam, hogy mindez hogyan lehetne egy egységes egész.

Továbbá azt tapasztaltam, hogy az ügyfelek – akik azzal fordulnak hozzám, hogy videót, fotót, vagy bármi olyat szeretnének, ami a vállalkozásukat előreviheti – nemcsak magát a kivitelezést várták volna el tőlem, hanem azt is, hogy segítséget nyújtsak nekik a különböző platformokkal kapcsolatban. Vagy azt, hogy akár egy komplett tartalomstratégiát is összeállítsak nekik. És nekem ezen a területen hiányosságaim voltak, mert hiába dolgoztam kommunikációs területen, egy nagy cégnél, egy rendszerben, apró porszemként csak egy bizonyos szűk feladat tudásával rendelkeztem, ami adminisztratív jellegű volt. Ott volt mellette a másodállásom, és ugyan fotóztam, videóztam, de emögött meg nem volt ott egy jól felépített, összerakott marketinges háttérrendszer.

Tulajdonképpen a szolgáltatás portfóliójának bővítése céljából is kerestem olyan platformot, ahol többet tanulhatok a marketingről, az online marketingről, ahol jobban megismerhetem a különböző social media felületeket. Nem feltétlenül az volt a cél, hogy ezt saját magamnál használjam, hanem inkább az, hogy az ügyfeleknek tanácsot tudjak adni, hogy merre érdemes elindulniuk, hova érdemes legyártaniuk azokat a tartalmakat, amiket szeretnének. 

Szerettem volna tisztázni magamban, hogy az a szaktudás, ami nekem van, az hova integrálhatóbb a leginkább az egész marketingrendszerben. Tehát itt vagyok én mint fotós, videós, de mégis hol kapcsolódom mindehhez?

Ha én nem akarok csak kivitelezőként dolgozni, mert többet szeretnék nekik adni, akkor bizony, tudnom kell válaszolni ezekre a kérdésekre. Sőt, tudnom kell tőlük kérdezni vagy visszakérdezni, hogy mi a céljuk, mi a célcsoportjuk. Tehát azt is megtanultam tőletek, hogy hogyan kell kérdezni, mit érdemes megkérdezni, ha valaki szeretné felém kiszervezni a munkáit.

Ajánlott tanfolyamok a témában:

ONLINE MARKETING MANAGER CSOMAG

honap markaepitoje niki

Ajánlott tanfolyam: 

CONTENTPRO TAGSÁGI KÖZÖSSÉG

Boróka: Nagyon-nagyon örülök, amikor a marketingesek is hozzánk jönnek tanulni és a tudásukat frissíteni, mert nem egy olyan marketingest indítottunk már el a pályáján, aki azóta sikeres ügynökséget épített. Többen is vannak közöttük szabadúszó marketingesek, úgyhogy nagyon büszke vagyok rá, hogy ezáltal egyre több szuper marketinges van a piacon.

Most a másik, ami még nagyon tetszett abból, amit elmondtál, hogy látni akartad, hogy a nagy képbe hogyan illik bele a te tevékenységed, és ez egy annyira jó gondolat, mert azért bele-belefutok a munkám során olyan marketingesekbe, akik igen, tudnak weboldalt fejleszteni, vagy tudnak fotózni vagy videózni, de nem látják a teljes képet. 

Nagyon jó, hogy szakemberként erre így rájöttél, és minden fotósnak, videósnak és bárkinek üzenem, aki a marketing egy bizonyos területére specializálódik, vagy akár mondjuk, weboldalakat készít: ha funkcionálisan nem működik a dolog, akkor az ügyfél számára az igazából kidobott pénz lesz.

Nagyon érdemes ügyfélként is ilyen szakembereket keresni, akik nemcsak videót gyártanak, hanem azt is pontosan tudják, hogy a social médiára az milyen hosszú legyen, milyen formátumú legyen, mennyi kell belőle, miről érdemes benne beszélni, tehát fontos, hogy ez a tudása is meglegyen, mert különben lesz egy nagyon szép anyaga, de nem sokat ér vele. 

Nyilván nemcsak az ügyfelek miatt tanultad ezt az egészet, hanem a saját márkádat is abból építetted, amit nálunk megtanultál. Neked mi volt így a legnagyobb kihívás ebben a márkaépítésben?

Niki: Az, hogy az arcomat adjam, főleg a videós tartalmakhoz, mert én nagyon magabiztosan és jól elboldogulok a kamera túloldalán, de az, hogy nyilvánosan beszéljek, hogy egyáltalán felvállaljam a véleményemet, a gondolataimat meg magamat, azt, amit csinálok, azt, amit képviselek, ez nekem nagyon komfortzónán kívüli volt. 

Posztolgattam akkor is, amikor még alkalmazottként dolgoztam, de most elkezdtem ráérezni, mennyire jó dolog, amikor önazonosan kiállok a publikum elé, ha úgy tetszik, és felvállalom, mit csinálok, hogyan, kikkel dolgozom, felvállalom az értékrendemet, és mindezt megmutatom. Szerintem, ha valaki ezt csinálja, és tényleg nem feltétlenül az a célja, hogy több ezres vagy több tízezres követőtábora legyen, hanem egész egyszerűen önmagát adja, és így kommunikál – nyilván átgondoltan, a célcsoportjának vagy a követőinek –, akkor igazából azok az ügyfelek fogják megtalálni, akikkel kompatibilisen együtt is tud működni. Akikkel álom lesz a munka, akik nem rabolják el az idődet, az energiádat, akikkel nem futunk fölösleges köröket. Tehát szerintem ez a fajta önazonos kommunikáció az, ami az ügyfélszerzés szempontjából is a leginkább célravezető.

Nekem ezt volt nagyon nehéz meglépnem, hogy amikor tartalmat készítek, ne az lebegjen a szemem előtt, hogy a volt kollégáim mit fognak rólam gondolni.

Boróka: Sokan mondják ezt, meg én is emlékszem rá, hogy az elején, már jó régen, nekem is tényleg ez volt a legnehezebb. Aztán valahogy később egyre könnyebb lesz, ahogy az ember látja, hogy mennyire jók a visszajelzések, meg hogy végül is ez élvezetes is tud lenni, tehát rá lehet érezni.

Belefutottál a Te vagy a brand tanfolyamokba, mert a marketingtudásodat akartad csiszolni az ügyfelek miatt, és nagyon sok mindent elvégeztél nálunk, úgy tudom, szinte mindent.

Mit kaptál ezektől a tanfolyamoktól, vagy esetleg miben voltak ezek mások, mint mondjuk, azok, amelyeket máshol tanultál. Ha van ilyen tapasztalatod, kicsit beszélj erről.

Niki: Igen, nem titok, hogy más helyeken is tanultam, sőt, volt olyan tanfolyam is, amit máshol is elvégeztem. A Te vagy a brand képzéseimről én igazából azt tudom elmondani, hogy azon a szaktudáson túl, amit innen-onnan össze lehet csipegetni, mondjuk annak, akinek van hozzá türelme, vagy aki olyan beállítottságú, hogy nem akar fizetni a tanfolyamért, és inkább megnézi a YouTube-on vagy itt-ott, az viszont mindezt nem biztos, hogy össze tudja rakni. Tehát, ahogy erről már beszéltünk is korábban, amit én látok, és ami a legnagyobb érték volt számomra a tanfolyamokkal kapcsolatban, az, hogy jól épülnek egymásra, és a rendszerben való gondolkodást adják meg, egy olyan csomagot, ami számomra lehetővé tette, hogy tényleg maximálisan tisztán lássak. 

Az én szakterületem, de látom, hogy mi van előtte, mi játszódik le az ügyfélben, mire kellene, hogy ő választ tudjon adni magával kapcsolatban, vagy akár én, saját magammal kapcsolatban, és tudom, hogy mi következik az én munkám után. Tehát amikor találkozom egy új ügyféllel, akkor megkérdezem tőle, hogy ki a célcsoportja, mit képvisel a márka, mi a célja az adott tartalommal? 

Kíváncsi vagyok arra is, hogy ha minden rendben van, és megcsináltuk a tartalmat, akkor az hová fog kikerülni? Tehát az elő- és utóélete is érdekel, nemcsak az, ahol én kapcsolódom a folyamatba, és ugye pont ezt a rendszerben gondolkodást kaptam meg, és a tisztánlátást. 

Leginkább az összes tanfolyam által, amit elvégeztem, illetve magammal kapcsolatban, egy akkora önbizalom-boostot, hogy szerintem ez egy pszichoterápiával is felért, de komolyan mondom! 

Ott voltam a Találd ki magad személyes workshopodon, amikor ugye, a félelmekről beszéltünk, és nekem az volt az igazi áttörés, amikor mi személyesen találkoztunk. Addig én egyfajta szakmai identitászavarban szenvedtem. A fotósok között nem éreztem magam igazi fotósnak, mert videózom is. A videósok között meg nem éreztem magam igazán videósnak. 

Mondtam is akkor, hogy „Boróka, kérlek, segíts, mert nem tudom, hogy most akkor melyikre álljak rá, mert bármelyikre állok rá, tuti, hogy jön egy ügyfél, aki a másik szolgáltatásomat szeretné, és nem akarom egyik szárnyamat se levágni”, te pedig erre azt mondtad, hogy digitális tartalomkészítő vagyok. „És, ez ennyi?” Úgyhogy igazából ott fogalmazódott meg bennem, ezen a workshopon, hogy hát, nem kell nekem egyik dobozba se betuszkolnom magam, hanem akkor digitális tartalomkészítő vagyok, és tényleg tudok segíteni a fotózásban is, a videókészítésben is, és általatok most már a marketinges kérdéseket illetően is tudok segíteni. Úgyhogy tisztázódott bennem, hogy ki vagyok, mik az erősségeim, kit szeretnék, milyen az ideális ügyfelem, és mit szeretnék kezdeni egyáltalán a vállalkozásommal. Ezekben nagyon-nagyon sokat segítettetek, meg abban is, hogy ráláttam, hogy szakmailag én hol kapcsolódom be a folyamatba, illetve hogy egy komplexebb, erősebb, minőségibb szolgáltatást tudok nyújtani az ügyfeleimnek azáltal, hogy nem csak futószalagszerűen kivitelezek.

Boróka: Zseniális, nagyon-nagyon köszönöm, amiket elmondtál, és hogy te is ugyanazt erősítetted meg, amit idáig szinte az összes ügyfelem, hogy amikor a stratégia kattan, és a helyére kerül, akkor minden más is a helyére kerül. 

Utána érted, hogy mit akarsz, hogyan akarod, megy a tartalomkészítés, valahogy a vállalkozás is elindul, és ugye ezért van az, hogy mint egy beakadt lemez, úgy ismételgetem, hogy „stratégia, stratégia, stratégia”.

Úgy látom, hogy nem azon múlik valakinek az énmárkája, hogy tudja-e, hogyan kell egy videót megszerkeszteni a TikTokra, mert ez már tényleg egy huszadrangú dolog a sorban, hanem azon, hogy akkor mi az ő identitása, az hogy adható el, és ki lesz a célközönsége.

Ettől kezdve valahogy minden a helyére kerül. Tehát ez a tisztánlátás. Úgyhogy te is nagyon jó példa vagy arra, hogy minden a jó és tudatos stratégiával kezdődik. Mesélnél nekem, vagyis az olvasóknak arról, hogy mik az eredményeid? És tudom, hogy nincsen százezer követőd, és ugye, ezért is választottunk téged. Nem onnan ismerszik meg valaki, nem abból derül ki, hogy jól csinálja-e, hogy hány követője van, mert erre annyi ellenpéldát tudnék mondani, hanem onnan, hogy tudatosan van-e jelen. Úgyhogy mesélj arról, hogy nálad az online jelenlét hogyan van felépítve, és mit hozott, ami kézzelfogható eredmény.

Ajánlott tanfolyam: 

TALÁLD KI MAGAD

honap markaepitoje-3

Niki: Leginkább arra vagyok büszke, hogy ez az áttörés megtörtént, és az identitástudatom a helyére került. Elkezdtem önazonosan kommunikálni, tényleg, abszolút nincsen nagy követőtáborom, viszont nagyon sokszor tapasztalom azt, hogy időről-időre régi ismerősök bukkannak fel egy-egy posztom hatására, régi kapcsolatok keresnek meg, hogy „gyönyörű volt az a munkád, láttam, és pont ilyen embert keresünk”. Az én posztjaim célja általában az emlékeztetés. Elég csak megmutatnom, hogy itt vagyok, jelen vagyok, éppen ezzel foglalkozom, és megtalálnak azok az ügyfelek, akik pont azt keresik, amit én képviselek.

A következő másfél-két évre teljesen be is vagyok ennek köszönhetően táblázva, és nagyon lesarkítva ennek a folyamata itt is az volt, hogy rendszeresen kiposztoltam, hogy éppen mivel foglalkozom, és megkeresett egy régi ismerősöm a fősuliról, hogy egy ismerősénél van egy projekt, ahová beajánlott, és ez egy nagyon-nagyon jelentős kihívást jelentő, nagyon nagy projekt, de kifejezetten jól jövedelmez, és abszolút minden kapacitásomat elviszi. 

Nálam az működik, hogy mellette én tényleg szeretnék még azért élni, és más dolgokkal is foglalkozni, nemcsak 0-24-ben a munkával. Így nekem elegendő egy-két minőségi ügyfél, akikkel azonos értékrenden vagyunk, akikkel – és ez nekem nagyon fontos – partneri a kapcsolatunk, nem pedig egy ilyen alá-fölérendeltségi viszonyban állunk.

Nagyon örülök, hogy ezek a képzések megerősítették bennem, hogy szakmailag is magabiztosabb legyek, mert több lábon állok, illetve erősebb szolgáltatási portfólióval rendelkezem, ezenkívül az önértékelésem is teljesen a helyére került. A magamba vetett hitemnek és határozottságomnak köszönhetően helyt tudok állni az ügyfelek között is, mert nem hiszem, hogy mindenkire időt és energiát kell, hogy fordítsak. 

Én azt vallom, hogy inkább csak néhány ügyfelem legyen, akikkel tényleg nagyon jó a kapcsolatom. És nyilván a továbbiakban is fogok kommunikálni a különböző közösségimédia-felületeken arról, hogy milyen projektekben veszek részt, hogy azért ne kerüljek ki a köztudatból, de mivel ismerem és tudom ezt a rendszert és a stratégiát, tudom, hogyan működik, így már megvan a következő terv a fejemben.

Boróka: Mondjuk ki, hogy 2022 decemberében felmondtál, és 2023-ban, kb. fél év alatt sikerült olyan szintre felépítened a vállalkozásodat, és teljesen megvalósítottad, hogy biztonságban megélsz, imádod, amit csinálsz, azzal dolgozol, akivel szeretsz, és ez szakmailag felemelő, nem egy alárendelt alkalmazotti dolog, ami mellett van időd arra is, hogy álmodozz a jövőről, és éld az életedet. 

Nagyszerű látni, hogy nem valami óriási nagy dologra volt ahhoz szükség a social mediábán, hogy ezt megvalósítsd, hanem egy kis löket, egy kis önbizalom, egy kis tudatos stratégia, megfelelő kommunikáció.

Utolsó kérésem hozzád, hogy mesélj egy picit a vállalkozásod jövőjével kapcsolatban. Merre szeretnéd ezt így tovább építeni?

Niki: Az 5-6 évvel ezelőtti énemhez képest elértem a céljaimat. Én nem egy nagy ügynökségre vágytam, és hogy alkalmazottaim legyenek, hanem egy elégedett szabadúszó életet szerettem volna kialakítani, ami maximálisan sikerült, ahol ráadásul az alkalmazotti fizetésem 4-5-szörösét szoktam kiszámlázni, amire nagyon büszke vagyok.

Ezek a sikerélmények akkora löketet adnak, hogy már most tudom, az elkövetkezendő 5-10 évre, hogy mit szeretnék csinálni és megvalósítani. Egy új vállalkozást szeretnék, ami még nagyon apró cipőben jár, de már dolgozom rajta. Ha bekövettek, akkor ott hírt fogok adni róla.

Boróka: Gratulálok, hogy ennyire alázattal, szorgalommal, tudatosan és gyorsan összeraktad ezt az egészet. Remélem, a történeted többeket inspirál, akik a munkahelyotthagyásban gondolkodnak, vagy azon vannak, hogy szeretnének egy szabadúszó vállalkozást, vagy olyanok, mint te voltál, hogy a munkahelyük mellett kezdik el felépíteni a jövőjüket, és egy ponton túl meghozzák a döntést, hogy most elérkezett a pillanat, és elengedem a munkahelyemet.

Mivel te ettől számítva ezt egy félév alatt összeraktad, miközben nálunk megtanultad hozzá az eszközöket, ezért nagyon jó példa vagy azok számára, akik hasonló álmokat szövögetnek.

Köszönöm neked ezt az inspiráló beszélgetést, és mindenki más nevében is, akiket a történeteddel inspirálsz.

Ha Úgy érzed ez másnak is segítene, Akkor oszd meg vagy küldd EL az ismerősödnek!

Email
LinkedIn
Facebook

Te vagy a brand

AZT CSINÁLNI, AMIT SZERETSZ, AMIBEN JÓ VAGY, ÉNMÁRKÁT ÉPÍTENI ÖNAZONSAN, FELVÁLLALNI MAGAD, ÉRTÉKET TEREMTENI, MINDEKÖZBEN ELÉRNI AZ ANYAGI CÉLJAIDAT

A hónap márkaépítője...

Minden hónapban egy ügyfelünk elnyeri a Hónap Márkaépítője címet. A többi értékes nyeremény mellett, egy interjú is készül vele. Inspiráljanak ezek a történetek arra, hogy meg lehet csinálni! Hogyan lehetsz te is a Hónap márkaépítője? Pályázz ez alapján a leírás alapján!

Így fogalmazd meg a vállalkozásod küldetését ingyenes tanfolyam

Tudástár és közösség kreatív tartalom-készítőknek