Nem volt kedvem megírni a beszámolót a Te vagy a brand 4. szülinapjáról

4
Olvasási idő: 5-6 perc

Hagyomány lett ugyanis, hogy minden évben a szülinapunkon írok egy őszinte blogbejegyzést arról, hogy telt az évünk.

Egy nap jó lesz visszaolvasni, hogyan fejlődtem mint vállalkozó. Mert igen, néha meg kell állni, és kiértékelni, meddig jutottunk, és mikor lenne erre a legjobb alkalom, ha nem a vállalkozás alapításának születésnapján? 4 éve ugyanis, hogy először álltam a saját színpadomon, saját közönségnek tartott saját előadással, saját szervezésben. 

(Ha érdekelnek a beszámolók az előző évekről, itt találod őket: első születésnap, második születésnap, harmadik születésnap)

De miért is nem volt kedvem idén megírni ezt a beszámolót? 

Mert annyi minden történt, hogy azt se tudom, honnan fogjam meg ezt az évet. Egy biztos: ez az eddigi legnehezebb évem volt, és nem tudom, mi az, amit elmeséljek róla nektek, mennyire avassalak be benneteket a részletekbe, mennyire tárulkozzak ki.

Mert, ebben az évben megtanultam, hogy engem árgus szemekkel figyelnek, és a dolgaimat a szélrózsa minden irányába elviszik. 

Meséljek? Van pár sztorim, de nem akarok senkit zavarba hozni.

Először, igen, idegesített. Aztán, mint mindent, ezt is meg lehetett szokni. Most már inkább megmosolyogtat. 

Mert én fejben mindig annyira előre voltam, hogy amikor lemásoltak, addigra onnan ezer okból én már rég arrébb léptem. 

De nem is erről akarok beszélni, ez inkább csak afféle magyarázkodás, hogy miért nem szeretek már annyira megnyílni a közösségi médián, mint régen. 

Sokat fejlődtem mint vállalkozó ebben az évben

Azt mondják, a siker arrogánssá teszi az embert, a kudarcok pedig megtanítják az alázatra. Hát kudarcban volt részem bőven.

És ilyenkor mondja azt az ember: nekem igenis segítségre van szükségem. Egy hálóra, amely körülvesz, és biztonságot ad.

És 4 év munkája elég volt arra, hogy egy nagyon erős hálót építsek ki, felfelé és lefelé is magam körül. Lettek mentoraim, befektetők, nálamnál sokkal gazdagabb és sikeres emberek, akik csendben egyengetik az utamat, és lettek olyan munkatársaim, akikért tűzbe mernék menni, annyira megbízhatóan látják el a feladataikat. Kell ez a biztonságérzet, amely abból fakad, hogy a csapatban száz százalékig bízhatok, és abból, hogy vannak segítőim, akik isten tudja, mi okból, de úgy döntöttek, hogy megérdemlem, hogy egyengessék picit a sorsomat. 

Tetszik? Akkor legyél rendszeres olvasónk. Iratkozz fel a hírlevelünkre!

Kialakult a vezetői stílusom 

Tudod, milyen érzés bizonytalan vezetőnek lenni? Amikor nem tudod, mennyire legyél szigorú, mennyire legyél puha, hogy a személyiséged mennyire irritáló, és hogy biztos jól csinálod-e? Mindezeken keresztülmentem. 

Az az igazság, hogy nekem van egy sajátos vezetői stílusom: egyszerre vagyok kemény, határozott és nagyon puha is. És egyiket sem akarom elveszíteni. Tudom, mit akarok, nem félek utasításokat adni, nem félek megmondani, merre akarok menni, és mik az elvárásaim. 

Mindazonáltal nem félek vállalni, hogy teljes szívemből szeretem az összes munkatársamat, mindent megtennék azért, hogy a lehető legjobb soruk legyen, jól érezzék magukat, meg legyenek fizetve, és ki tudjanak teljesedni. Néha túl puha vagyok? Igen! És néha túl kemény. Igen. De nagyon kiszámítható és őszinte. Megmondom, ha valami nem tetszik, és azt is, ha valami tetszik.

Szeretnék önmagam lenni mint vezető, aki megköveteli a fegyelmet, a rendet, az etikát, a fejlődést, de ezek mellett bármit megadnék azért, hogy a munkatársam egyről a kettőre jusson, fejlődjön, jól érezze magát, és boldog legyen a munkájával. És azok az emberek, akik évek óta itt vannak velem, nem várják el, hogy megváltozzak. Megengedték nekem, hogy vezetőként megtaláljam önmagam.

Miért hiszek ennyire az énmárkaépítésben? 

Pont azért, mert a semmiből jöttem, és az összes munkatársamat, az összes segítőmet a közösségi médián keresztül ismertem meg. 

Nekem nem volt semmim. Nem volt tőkém, nem volt kapcsolatrendszerem, a semmiből építkeztem, és hogy ismertté tegyem magam, arra a közösségi médiát használtam. Hízelgő érzés, hogy sokszor említenek Wolf Gáborral egy lapon, vagy hogy feltörekvő csillagnak neveznek, vagy az, hogy ha most nagyon megvizsgálom, valószínűleg én vagyok ma a legnagyobb követői bázissal rendelkező női marketinges Magyarországon. Hogy megkeresnek azzal, hogy itt-ott szerepeljek, vagy az, hogy megismernek az utcán. Hogy végigsétálok egy konferencián, és mindenki tudja, ki vagyok. Hogy egyesek azt mondják, én vagyok a példaképük. Mindez furcsa volt, mostanra mindennapi lett. 

Hozzászoktam, hogy a nevemből lett valami. Hogy egy írásomat több ezren vagy inkább tízezren olvassák, hogy egy-egy videómat több tízezren nézik. Építkezem, folytatom. Örülök, ha segíthetek. 

Támadásokat szerencsére nemigen kapok. Én sem bántok senkit, nem provokálom az embereket. Próbálok rájuk jó példával hatni, ha meg valaki nem ért, akkor nem érzem, hogy magyarázkodnom kellene. 

5 hetet töltöttem el Dubajban, hogy megnézzem, mit kínál számomra a nemzetközi piac

Tavaly nyáron nagyon elgondolkodtam. Dolgoztam állami cégeknek, voltam előadni a legnagyobb vállalatoknál, álltam az ország legnagyobb KKV marketingkonferenciájának nagyszínpadán. Hova tudnám tovább fejleszteni a karrierem? Persze, dolgozhatok több menő cégnek, megjárhatom az összes hazai konferenciát. És? Ebben már hol a kihívás?

Kellettek hát új célok. Már évek óta tudtam, hogy lesz egy pont, amikor döntést kell, hogy hozzak arról, merre akarom vinni a karrieremet. Készültem erre a pontra.

Szélesítem itthon, vagy belevágok abba, ami a legnagyobb rettegéssel tölt el, és megmérettetem magam a nemzetközi pályán?

Idén meghoztam a döntést, de erről még nem szeretnék többet beszélni. Az életem 180 fokos fordulatot vesz, és be fogok róla számolni, ha eljött az ideje. 

Kiadtuk a Személyes Márka Fejlesztőkártyát 

Augusztusban végre a kezemben foghattam a Személyes Márka Fejlesztőkártyát, aminek a felét különösebb erőfeszítés nélkül már eladtuk. 

Jönni fog még ez meg az, ezúttal egy neves kiadó gondozásában. Természetesen ez még szupertitkos információ, amit kifecsegni se szabadna.

Elindult az előfizetői csoport 

Nagyon csendben vagyok még ezzel kapcsolatban, mert egy ilyen rendszer bevezetése hatalmas fennforgást okoz egy cégben. De nagyon megértünk már rá. Van egy erős törzsközönségünk, és 4 éves tapasztalatunk az online oktatásban. Egy teljesen kiépített háttérszervezet áll a Te vagy a brand mögött. Szóval megugrottuk a következő szintet. 

Bár nagyon sok új piaci szereplő van, de azzal a tapasztalattal, amellyel a közösségi médiában rendelkezem, nemigen tudnak versenyezni.

A ContentPro lesz az ország legjobb, tartalomkészítéssel foglalkozó tagsági csoportja. Ez a feltett szándékom: maximálisat alkotni.

Szerintem úgy igazán akkor válik vállalkozóvá az ember, amikor eléri az évi 100 millió körüli árbevételt 

Amikor megtapasztalod, hogy milyen nehéz nyereségesen tartani egy céget. A felelősséget, hogy családok élnek belőled. 

Hogy már nemcsak magad miatt kell fenntartanod a hajót a felszínen. Az álmatlan éjszakákat; amikor tudod, hogy a döntéseidnek egyre nagyobb ára van. 

Amikor nincs mese, meg kell tanulnod, mit jelent vezetni. 

Amikor senkire nem tudsz ujjal mutogatni, csak saját magadra. 

Hiszek magamban, és hogy fel tudom építeni, amit megálmodtam. Nem a pénzért, nem a hírnévért, hanem önmagamért. Mert meg akarom élni azt az érzést, hogy képes vagyok rá.

Tervek?

Látom, hogy az ember hírneve milyen szakaszokon megy át, és azt is látom, hogy én most milyen szakaszhoz érkeztem. Érdekes érzés, hogy a dolgok, amelyekre régen vágytam, mindennapivá váltak, és ezáltal picit elérhetőbbnek tűnnek azok az álmaim, amelyek pár éve teljesen irreálisak voltak. Azt mondják, hogy az út a lényeg. Az út, és az, hogy te milyen emberré válsz az úton. Ha meg tudod őrizni a tiszta szívedet, az őszinteségedet és a jó szándékodat. Ha nem akarsz mindenáron előrejutni, mások hátán felmászni, másokat a sárba tiporni. Ha úgy akarsz előre jutni, hogy másokat emelsz, és utána engeded, hogy ők emeljenek fel Téged. 

Amire talán a legbüszkébb vagyok ezen az úton az, hogy a szívem tiszta maradt. Nem engedtem soha, hogy érdekek vagy a bosszú indítékai mozgassanak; nem nyomtam le senkit, csak azért, hogy én előrébb kerüljek; mindenkivel tisztességesen bántam. Ha ezt a tisztaságot meg tudom őrizni, talán másra nincs is szükségem.

Mert hiszek benne, hogy a tiszta lélek az a láthatatlan pajzs, amely mindentől megvéd, és amely bátorságot és hitet ad saját magadban.

Nem akarok megváltozni e téren, mert szép érzés önmagamnak lennem. 

Boldog negyedik születésnapot Te vagy a brand.

Sok ajándékkal készültünk neked

Szeretnénk veled ünnepelni a Te vagy a brand szülinapját, hiszen nélküled nem lennénk most itt! 

Nagyon jó hírünk van, szülinapunk alkalmából Május 5. és 22. között 2 héten keresztül 40% KEDVEZMÉNNYEL vásárolhatod meg bármelyik tanfolyamot (élő vagy zoomos).

A 40%-os kedvezményért használd ezt a kuponkódot: TVB4HB

Május 5. és 22. között 2 héten keresztül 40% KEDVEZMÉNNYEL

SŐT!

Ha 4–nél több tanfolyamot zsebelsz be, megajándékozunk egy extra tanfolyammal, amit te választhatsz ki.

Az ajándék tanfolyamhoz pedig egyszerűen annyit kell beírnod a megjegyzés rovatba, hogy melyik tanfolyamot szeretnéd ajándékba, és automatikusan felveszünk a listára.

Választható ajándék tanfolyamok:

TURBÓZD FEL AZ ELÉRÉSEIDET 

KI A TE CÉLCSOPORTOD?

LENDÜLET ÉNMÁRKAÉPÍTÉSHEZ

A tanfolyamokról bővebben itt olvashatsz.

Válogass kedvedre! 

A szerző

Csábi Boróka

Te vagy a brand alapítója

Ha ügyes vagy már építed a céged márkáját. Ha nagyon ügyes vagy, akkor nem csak a céged márkáját, de mellé a saját személyes márkádat is építed.

Azt látom, azok a cégek, ahol együtt épül a márkával a cég víziókkal és miértekkel rendelkező frontemberének személyes márkája, könnyebben és gyorsabban válnak ismertté.