EBBEN A HÓNAPBAN A HÓNAP MÁRKAÉPÍTŐJE CÍMET NYERTE: VISNYEI EMESE
Hihetetlen érzés látni, amikor néhány tanfolyam elvégzése után tanulóink szárnyakat kapnak, és ennyire sikeres vállalkozásokat építenek fel. Egy újabb sikertörténet kerekedett ki a Te vagy a brandtanulói között, ezúttal az egészséges életmód témájában. Visnyei Emese – aki a Zinzino üzleti partnere, és emellett szabadúszó táplálkozási tanácsadóként is tevékenykedik – példásan ültette át a gyakorlatba, amit a közösségi médiáról és a márkaépítésről tanult.
Boróka: Tudom, hogy Zinzinóval foglalkozol, illetve táplálkozási szakértő vagy. Kérlek, hozz minket képbe azzal kapcsolatban, hogy mi történik veled mostanában, illetve hogyan kerültél egyáltalán bele ebbe a szakmába, és mit képviselsz?
Mesi: Igen, az egyik vonalam, hogy már 3 éve a Zinzino vezető partnere vagyok. Ez az egyik eszközöm, és része a munkámnak. Soha nem gondoltam volna, hogy hálózatépítő és egyben értékesítő leszek. A családom révén ismerős volt a vállalkozási forma, de én mindig tiltakoztam, és azt mondtam, én nem vagyok az a típus, aki hálózatot fog építeni.
Aztán jött a covid, és hirtelen visszaesett a forgalom az akkor működő vállalkozásomban, így lett időm gondolkodni egy picit az életemmel kapcsolatban. Akkor ugyanis egy 8 éve tartó körmös vállalkozásban dolgoztam, ami elég jól ment, de már nem volt meg bennem az a tűz, amit az egyetemről kikerülve éreztem. Langyos vízbe kerültem, nem volt motivációm. Szerintem elértem a plafont. A covid alatti lecsendesedett időszakban volt időm kibújni a burokból, és gondolkodni arról, hogy merre tovább.
Az egészség iránti érdeklődésem adott volt, hiszen alapból megvolt tinédzserkorom óta. Aktív sportoló voltam, kicsi koromtól kezdve lovagoltam, sőt, Távlovas Magyar Bajnok vagyok 80 km-en. Mindig is tudtam: ha bátor vagyok, és odateszem magam, akkor bármit elérhetek, és a mai napig is ezt vallom.
Az egészséges életmódban azért merültem el nagyon, mert szerettem volna jobban odafigyelni magamra és az egészségemre, illetve hogy a sportban is jobb teljesítményt tudjak nyújtani. Így ez a tudomány beszippantott magába.
Éreztem legbelül, hogy ezzel még dolgom lesz. A TikTok-videózás elindításával tudtam, hogy segíthetek másoknak, a tanácsaimmal, tapasztalataimmal inspirálhatom őket.
Nagy szerelem lett számomra az egészséges életmód, aminek szabadúszó tanácsadója vagyok, és emellett egyben a Zinzino partnere is. Így jutottam el oda, hogy a hobbim a munkámmá vált.
Boróka: Neked mi okozta a legnagyobb kihívást a márkaépítés során, mi az, amivel úgy érzed, a legjobban megszenvedtél?
Mesi: A kommunikáció jelentette a legnagyobb kihívást. Az, hogy egyáltalán fel merjem vállalni magamat, merjek videókat készíteni. Korlátokkal indultam, de ezt egyre jobban sikerült levetkőznöm, mert tudtam, hogy mi a célom.
Fontosabb volt az, hogy ha megosztom a tudásomat, azzal mit tudok adni másoknak, mint a félelmeim és a kifogásaim. Nagyon sok gyakorlás kellett hozzá, és kétségeim voltak legbelül: képes vagyok-e erre, vagyok-e elég jó, megvan-e szakemberként a megfelelő tudásom? Ez egy nagy dolog volt számomra, amit sikerült leküzdenem.
Boróka: Én is azt látom, hogy nagyon sokan voltunk, vagyunk a mai napig, akikben ezek a dolgok merülnek fel: tudok-e eleget, mit fognak szólni mások, nem úgy nézek ki stb. Pont ezekről beszélek a Lendület énmárkaépítéshez tanfolyamon is.
Hogyan futottál bele a Te vagy a brandbe, mit jelentett neked, hogy találkoztál a tanfolyamokkal?
Mesi: Nem titok, Radnóti Mária, Maris a mentorom a Zinzinonál, és ő egy óriási példakép számomra. Nagyon sokat jelent nekem, amit ő mond, mutat arról, hogy mit érdemes tennem, tanulnom. Ő az, aki elkezdett nálatok tanulni, és elindult ezen a vonalon. Ezután megmutatta, mit talált, és hogy nekünk is érdemes lenne ezt végigcsinálni. A saját példáján keresztül mutatta meg mindezt, nemcsak a levegőbe beszélt. A tudásra éhes személyiségemnek köszönhetően pedig minden eszközt megragadtam ahhoz, hogy fejlődjek.
Először az ingyenes Így fogalmazd meg a küldetésed tanfolyammal indultam el, aztán szép sorban folytattam, és függővé váltam, mert annyira sokat adtak ezek a tanfolyamok.
Boróka: Marisra nagyon büszkék vagyunk, és egy igazi vezető, aki a csapatának nemcsak megmondja, mit kell csinálniuk, de ő maga is hitelesen példát mutat, és töri az utat számotokra. Arra vagyok kíváncsi, fel tudod-e idézni, mi mindent végeztél el, és ezek mit lendítettek rajtad, mit éreztél közben?
Mesi: A Tudatos énmárkaépítés az alapoktól tanfolyam, és a Találd ki magad workshop nagyon sokat segített nekem abban, hogy felismerjem, ki vagyok én, miben vagyok nagyon jó, milyen erősségeim vannak, merre tudok a szakmában specializálódni, miről fogok tudni jobban beszélni, tartalmat gyártani.
Anno én is emésztési-, hormonális és bőrproblémákkal küzdöttem, s így született meg, hogy ki az én célcsoportom, és hogyan tudok beszélni a problémákról és azok a megoldásairól.
Szerintem nagyon fontos, hogy mit akarunk képviselni, mert amíg ez nincs meg pontosan, addig nagyon nehéz az énmárkaépítés. Tudnom kell, ki a célcsoportom, mit szeretnék kommunikálni, hol érdemes jelen lennem, hogyan érdemes megjelennem.
Ezeket a stratégialépéseket meg kell határozni, hogy az érdeklődőből ügyfél legyen, ne csak sok követő, akikkel semmit nem tudsz kezdeni.
Kommunikációval és videókészítéssel kapcsolatos tanfolyamokat is elvégeztem, ilyen például a Frappáns szövegírás és a Kreatív rövid videók telefonnal. Főként a TikTokon kommunikálok, de fontosnak tartom, hogy más social media felületeken is jelen legyek.
Elvégeztem még a Stratégiaalkotó workshopot, az Érdeklődőből ügyfél tanfolyamot, illetve a Tartalomstratégiát, amelyek nagyon sokat adtak.
Látom, mennyire fontos része a márkaépítésnek a stratégia és a tervezés, ezáltal pedig a tudatos jelenlét, ami tényleg valódi eredményeket hoz.
Ajánlott tanfolyamok a témában:
Boróka: Milyen eredményeket értél el, amelyek miatt meg is nyerted a Hónap Márkaépítője pályázatot?
Tudom, hogy nagyon népszerű az énmárkád, nagyon jól kommunikálsz, és sok követőd van.
Mesi: Sok lehetőség megtalált, amit az énmárkaépítésnek köszönhetek.
13 ezer minőségi követőm van jelenleg a TikTokon. Egy évvel ezelőtt kb. 1000 követőm volt. A tudatosabb posztolásnak köszönhetően robbant be és indult el a növekedés. Tavaly nyáron, nyaralás közben ünnepeltem meg a kerek 10 ezres követői számot.
Most is nagyon jó elérései vannak a videóimnak, amelyek értéket adó videók, ezek nézettsége 10-50 ezer között mozog. Némelyik efelett, de a legrosszabbak is elérik a 2 ezres nézettséget.
Volt, hogy már felkértek Kasza Tamás egyik több száz fős rendezvényére, hogy ott esettanulmányként meséljek a TikTok-sikereimről.
Aztán a BNI, globális kapcsolatépítési vállalkozói közössége kért fel, hogy Növekedési koordinátorként dolgozzam, pontosan azért, mert látták, milyen jól képviselem magam a social medián. A jellememet szerették volna, ha beleviszem ebbe a munkába, hogy fellendítsük a közösséget, illetve bővítsem azt újabb vendégekkel és tagokkal. Ez is egy nagy megtiszteltetés a számomra, mert ide nem egyszerű bekerülni.
Ezenkívül elértem egy TOP 200-as szintet a Zinzinon belül (ami azt jelenti, hogy nekem közvetlenül 202 előfizetőm van), amellyel egy Mexikói utazást is nyertem, ahová áprilisban megyek. Ennek keretében nagyon magas tekintélyem van a cégen és a csapaton belül is. Sokak példaképe tudok lenni ezáltal, sokszor kérnek fel csapaton belül is, hogy segítsek a tudásommal.
Tavaly január óta indítottam be igazán az üzletet és a tanácsadást, ami mára egy 7 számjegyű, fix bevételt jelent számomra.
A TikTokot használom arra, hogy rengeteg ember megismerjen, de ha utána nem tudnám, mit kell velük csinálnom, és aki jobban érdeklődik, azt hogyan vigyem át a többi platformra, majd amikor megkeres, és felveszi velem a kapcsolatot, hogyan kezeljem, akkor ez nem működne.
Boróka: Nagyon-nagyon ügyes vagy, sokan azt gondolják, hogy legyen a követők száma minél magasabb, mert az a jó, viszont a legjobb, ha a követőtábor minőségi, és érdekelt a témában, és amikor e köré épül fel egy tudatos stratégia, akkor lesz igazán ebből származó eredmény.
Őszintén felvállalni, hogy mit csinálsz, és átadni a tudásodat, nem mellébeszélni, csak azért, hogy a követőtábor nem releváns emberekkel növekedjen. Nagyon jó példa vagy erre, hogy minőségi tartalmat adsz, ami stratégiai szinten is jól össze van rakva. A szakmádban kiemelkedő vagy, és mindehhez szívből gratulálok neked. Zene füleimnek, mert tudom, hogy a jó út az énmárkaépítéshez az, amit te is képviselsz.
Mik a terveid? Mi az irány? Hogyan képzeled el a jövőt?
Mesi: Az a célom, hogy növeljem a követőtábort, akiknek segíthetek, akiknek a munkámmal értéket tudok adni, hogy minőségibb életet éljenek. Eddig több mint 100 embernek tudtam közvetlenül segíteni, és ez egy küldetés is számomra, még több emberhez szeretnék eljutni.
Fő célom, hogy a szakmai csapatot bővítsem, hasonló gondolkodású szakemberekkel, akik megértik, mit képviselünk, és látják a lehetőséget ebben a szakmában. Én meg tudom mutatni az utat, és hogy hogyan tudsz sikeressé válni ezen az úton.
Boróka: Nagyszerű. Amikor nálunk elkezdtél tanulni, még nem volt ennyire kiforrva a rendszerünk, de azóta a Te vagy a brandnél eljutottunk oda, hogy már van egy tanulási útvonalunk kifejezetten online networkerek számára, azokkal a tanfolyamokkal, amelyek neked is a tudást adták, szépen felállítva egy konkrét ajánlott tanulási sorrendre.
Aki szeretne hasonló tudást és sikereket felépíteni, mint Mesi, itt találja a pontos tanulási útvonalat, amit e szakma képviselőinek javaslunk.
Mesi, nagyon büszkék vagyunk Rád, köszönöm, hogy nálunk tanulsz, és hogy hozzá tudtunk járulni a sikereidhez. Kívánok Neked még további magaslatokat, és tudd, hogy mi mindig itt leszünk, és mindent megteszünk, hogy biztosítsuk ehhez a megfelelő tudást, már ami a márkaépítést illeti.
AZT CSINÁLNI, AMIT SZERETSZ, AMIBEN JÓ VAGY, ÉNMÁRKÁT ÉPÍTENI ÖNAZONSAN, FELVÁLLALNI MAGAD, ÉRTÉKET TEREMTENI, MINDEKÖZBEN ELÉRNI AZ ANYAGI CÉLJAIDAT
Minden hónapban egy ügyfelünk elnyeri a Hónap Márkaépítője címet. A többi értékes nyeremény mellett, egy interjú is készül vele. Inspiráljanak ezek a történetek arra, hogy meg lehet csinálni! Hogyan lehetsz te is a Hónap márkaépítője? Pályázz ez alapján a leírás alapján!